Rokovací poriadok pedagogickej rady

Rokovací poriadok pedagogickej rady pri Materskej škole

                  Ul. Duchnovičova 480/29, Medzilaborce

 

 

 

                                                        Čl. 1

                                                  Úvodné ustanovenia

Rokovací poriadok pedagogickej rady (PR) Materskej školy(MŠ) upravuje postup pri

príprave, rokovaní PR, prijímaní uznesení, prijímaní opatrení a kontrole ich plnenia.

Čl. 2

                                  Postavenie a poslanie pedagogickej rady

1) PR školy je poradným orgánom riaditeľky MŠ .

2) PR patria kompetencie podľa platnej legislatívy,

PR: a) prerokúva plán práce školy a hodnotí jeho plnenie,

b) hodnotí výsledky výchovnej a vzdelávacej činnosti polročne aj za celý školský rok,

c) rokuje o výchovných opatreniach uložených riaditeľkou MŠ,

d) prerokúva návrh počtu tried na nasledujúci školský rok,

e) rokuje o organizácii výchovno –vzdelávacieho procesu,

f) rokuje o školskom poriadku,

g) rokuje o návrhoch a otázkach, ktoré jej predloží riaditeľka MŠ, resp. ktorýkoľvek jej člen,

h) prerokúva kritériá prijímania detí do MŠ.

Čl. 3

                             Práva a povinnosti členov pedagogickej rady

1) Člen pedagogickej rady má právo:

a) podieľať sa na príprave rokovania PR,

b) navrhovať body programu rokovania PR

c) vznášať otázky a vyjadrovať sa ku všetkým prerokúvaným bodom programu,

d) oboznamovať účastníkov PR o svojich poznatkoch a skúsenostiach z oblasti výchovy a

vzdelávania detí,

e) navrhovať pripomienky, odporúčania, závery a opatrenia,

f) hlasovať o predkladaných návrhoch.

2) Povinnosťou člena pedagogickej rady je:

a) zúčastňovať sa na rokovaní PR,

b) plniť závery a úlohy prijaté na zasadnutí PR.

 Čl. 4

                                         Príprava na rokovanie pedagogickej rady

1) PR sa pri svojom rokovaní riadi plánom svojej činnosti, ktorý je súčasťou plánu práce

školy na príslušný školský rok.

2) Za činnosť PR školy zodpovedá riaditeľka MŠ a zástupkyne v jednotlivých elokovaných

triedach, ktoré zvolávajú a riadia jej rokovanie, v prípade ich neprítomnosti zvoláva a riadi

rokovanie PR nimi poverený pedagogický zamestnanec.

3) PR sa stretáva najmenej päťkrát v školskom roku.

4) Rokovanie PR pripravuje vedenie školy v súčinnosti s vedúcimi interných metodických

združení na základe plánu práce PR, plánu práce MŠ a aktuálnych úloh MŠ.

5) Riadne rokovanie PR sa uskutočňuje podľa harmonogramu zasadnutí PR uvedeného v

pláne práce školy. V odôvodnených prípadoch má riaditeľka, resp. zástupkyne MŠ právo

preložiť termín zasadnutia PR.

6) Mimoriadne zasadnutie PR zvoláva riaditeľka resp. zástupkyne MŠ podľa potreby alebo

vždy, ak to navrhne aspoň 1/5 členov pedagogického zboru.

7) O programe rokovania PR sú pedagogickí zamestnanci oboznámení najmenej 3 dni vopred.

Dokumenty vopred vyžiadané ktorýmkoľvek členom PR musia mať písomnú formu a musia

byť členom PR sprístupnené najneskôr v deň konania PR, najmenej 6 hodín pred jej začatím.

Čl. 5

                                            Rokovanie pedagogickej rady

1) Členom PR je každý pedagogický zamestnanec školy.

2) Prizvaní hostia vstupujú do rokovania na základe ústneho požiadania, slovo im udeľuje

predsedajúci.

3) Neúčasť pedagogického zamestnanca na zasadnutí PR a predčasný odchod zo zasadnutia

ospravedlňuje riaditeľka, resp. zástupkyne MŠ zásadne pred zasadnutím PR, vo výnimočných

prípadoch po ukončení rokovania PR.

4) Na úvod rokovania oboznámi predsedajúci účastníkov s výsledkami prezentácie – počet

prítomných členov, počet neprítomných členov, mená ospravedlnených členov – zisťuje sa

uznášaniaschopnosť PR.

5) Na začiatku rokovania PR predsedajúci oboznámi prítomných s programom, ktorý predloží

na schválenie členom PR.

6) V úvode rokovania PR určí predsedajúci zapisovateľa.

7) Predsedajúci vykoná kontrolu plnenia uznesení a zadaných úloh z poslednej PR.

8) Do diskusie sa členovia a ostatní prizvaní hostia hlásia zdvihnutím ruky, slovo im udeľuje

predsedajúci podľa poradia, v akom sa do diskusie hlásili.

9) Účastníci rokovania nesmú rušiť vystúpenie diskutujúceho, ktorému bolo udelené slovo.

Vo výnimočných prípadoch, ak sa diskutujúci výrazne vzdiali od témy rokovania, upozorní

ho na danú skutočnosť predsedajúci a až potom mu odoberie slovo.

10)Návrh na ukončenie diskusie môže podať každý člen PR. O tomto návrhu sa hlasuje bez

diskusie.

Čl. 6

                                 Prijímanie uznesení pedagogickou radou

1) PR je schopná uznášať sa, ak sú na nej prítomné aspoň 2/3 členov. Pred začiatkom každého

hlasovania predsedajúci preverí schopnosť PR uznášať sa.

2) Rozhodnutia sa prijímajú hlasovaním, ktoré môže byť verejné alebo tajné. Verejné

hlasovanie sa uskutočňuje zdvihnutím ruky. PR môže nadpolovičnou väčšinou prítomných

členov rozhodnúť, že hlasovanie ku konkrétnemu bodu bude tajné. Hlasy pri tajnom hlasovaní

spočítavajú traja schválení členovia PR.

3) Hlasovacie právo majú iba pedagogickí zamestnanci, ktorí sú osobne prítomní na rokovaní

PR. Hlasovanie v zastúpení nie je prípustné.

4) Prizvaní hostia majú hlas poradný a hlasovania sa nezúčastňujú.

5) Na prijatie uznesenia PR je potrebný súhlas nadpolovičnej väčšiny z celkového počtu

prítomných členov PR.

6) V prípade pozmeňujúceho návrhu sa hlasuje o každom návrhu, vrátane pôvodného návrhu.

7) Ak sa návrh skladá z niekoľkých častí, prednesie sa najprv celý návrh a potom sa hlasuje o

každej časti osobitne a o celom návrhu naraz.

8)Uznesenie PR a zápisnica z rokovania PR sa zverejní na oznamovacej tabuli v priestoroch

MŠ do 5 pracovných dní od rokovania PR, okrem výnimočných prípadov (PR sa konala pred

prázdninami, sviatkami).

9) Členovia PR, ktorí neboli prítomní na rokovaní PR, sú povinní oboznámiť sa s obsahom

rokovania, jeho závermi, uzneseniami a výsledkami, čo potvrdia svojim podpisom v

prezenčnej listine.

10) Za zápis z rokovania je zodpovedný zapisovateľ, dvaja overovatelia zodpovedajú za

správnosť a obsahovú úplnosť zápisnice.

11)Výkon uznesenia PR je pozastavený, ak je uznesenie v rozpore s legislatívnymi predpismi.

Čl. 7

                                                    Zápis z rokovania

1) O každom rokovaní PR sa spíše zápisnica, ktorá musí obsahovať:

- dátum a miesto rokovania,

- meno a priezvisko zapisovateľa a overovateľa zápisnice,

- program rokovania,

- stručný a výstižný záznam prerokúvaných otázok a diskusie,

- výsledky rokovania, výsledky hlasovania o návrhoch uznesenia,

- priloženú prezenčnú listinu (počet prítomných členov, mená ospravedlnených a

neospravedlnených členov, mená prizvaných hostí),

- prijaté uznesenia z rokovania PR ( berie na vedomie, schvaľuje, ukladá),

- podpis zapisovateľa, overovateľa a riaditeľky, resp. zástupkyne MŠ,

- prílohy.

2) Zápisnica je k dispozícii na nahliadnutie každému pedagogickému zamestnancovi MŠ do 5

pracovných dní po rokovaní PR na oznamovacej tabuli v MŠ , okrem výnimočných prípadov

(prázdniny, sviatky).

3) Zápis z rokovania PR sa archivuje podľa zásad upravených v spisovom poriadku MŠ.

Čl. 8

                                               Záverečné ustanovenia

1) Zmeny a doplnky tohto rokovacieho poriadku navrhuje, prerokúva a schvaľuje PR.

2) Tento rokovací poriadok je zverejnený na tabuli oznamov v MŠ aj web stránke školy.

Tento rokovací poriadok bol schválený pedagogickou radou školy dňa 26. augusta 2009 a

nadobúda účinnosť dňa 2. septembra 2009

 

 

 

 

                                                                                                     Dana Hermanová

                                                                                                       riaditeľka MŠ